جریان ژئومارکتینگ تاثیر بالایی در کسب و کارهای گردشگری دارد

کارگاه آموزشی «اصول ژئومارکتینگ کسب و کارهای گردشگری» با محوریت مفاهیم اولیه بحث ژئو مارکتینگ در کسب و کارهای گردشگری، کاربرد آن، ابزارهای مورد استفاده، روند کمک به افزایش فروش و کسب سود بیشتر در کسب و کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری میراث آریا، کارگاه آموزشی «اصول ژئومارکتینگ کسب و کارهای گردشگری» به مدیریت اطهره عیاشی ، دانشجوی دکترای مجموعه علوم جغرافیایی و برنامه ریزی شهری دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران در سالن ۳۵ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

محورهای مطرح شده در این کارگاه آموزشی، مسائلی چون مفاهیم اولیه بحث ژئو مارکتینگ در کسب و کارهای گردشگری، کاربرد آن، ابزارهای مورد استفاده، روند کمک به افزایش فروش و کسب سود بیشتر  در کسب و کار و همچنین ارائه توضیحات مختصری درخصوص یکی از کشورهایی که توانسته در این حوزه موفق عمل کند؛ است.

عیاشی در این کارگاه با اشاره به شناخته شدن مبحث ژئو مارکتینگ در حوزه گردشگری و لزوم شناخت آن گفت: این مبحث در ایران بسیار جدید بوده و خیلی کم به آن پرداخته شده است. مفهوم کلی ژئو مارکتینگ زمانی رخ میدهد که ما داده های بخش گردشگری، فروش و مشتریان را به محورهای مکان مبنا متصل میکنیم که شاخه هایی به نام بازاریابی جغرافیایی به وجود می آید که به شناخت بیشتر نسبت به مشتریان، مدیریت هزینه ها، کمک به افزایش فروش و سود بیشتر برای کسب و کارها منجر میشود.

در بخش دیگر این کارگاه درخصوص نقش ژئو مارکتینگ در بخش دولتی و تاثیر این جریان در تصمیم گیری ها صحبت شد؛ اینکه این جریان می تواند عملکرد خوبی در بخش خصوصی و کسب و کارها از جمله شناخت مشتریان، تبلیغات و بازاریابی موثر در کسب و کار و نیز مباحث مدیریتی مفید واقع شود.

عیاشی همچنین در این کارگاه بیان کرد: حوزه ژئو مارکتینگ بسیار گسترده است و فقط به یک شاخه و کارگاه یک ساعته ختم نمیشود. ولی مباحث این کارگاه میتواند باعث آشنایی با مفاهیم کلی این رشته به عنوان شاخه جدیدی از علم که در آینده بسیار کاربردی و کارآمد خواهد بود مفید واقع شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha