ارسال پیامک استقبال از زائران در ورودی استان و مشهد

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: پیامک استقبال برای زائران در ورودی استان و مشهد  ارسال شود و از طریق این پیامک ارتباط با زائران برقرار شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی در دوازدهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، کمیته های مختلف این ستاد گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند و یعقوبعلی نظری در این جلسه اظهار کرد: با ارسال پیامک ضمن خوشامدگویی، اطلاعات سامانه‌های مورد نیاز زائران در سفر به مشهد مقدس ارسال شود، هم‌چنین پیامک‌های رعایت ایمنی وضرورت توقف و استراحت در مسیر نیز ارسال شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: عملیت اجرایی خدمت به زائران نوروزی در استان خراسان رضوی از ۱۵ اسفند با برگزاری مانور خدمت آغاز خواهد شد، هم‌چننی قرارگاه خدمت به زائران شهر مشهد نیز در خیابان امام رضا (ع) فعالیت را آغاز خواهد کرد.
او به پیش بینی‌های صورت گرفته برای اسکان زائران اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵۰ هزار اسکان رسمی، موقت و اضطراری برای زائران پیش‌بینی شده و کمبودی در زمینه اسکان زائران نخواهیم داشت.

در این جلسه حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: نرخ هتل‌های مشهد را با دیگر شهرها و استان ها بررسی کردیم که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نرخ هتل‌های مشهد پائین‌تر است، باید این مزیت را حفظ کنیم.

همچنین سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گزارشی از وضعیت کمیته اسکان ارائه کرد و گفت: بازرسی از مراکز اقامتی با بیش از ۱۰۰ بازرس آغاز شده و از ۱۵ اسفند نیز این بازرسی ها تشدید خواهد شد.

او با اشاره به تاکید مهندس ضرغامی مقام عالی وزارت بر ساماندهی سرویس های بهداشتی اشاره کرد و افزود: ساماندهی و نظارت میدانی بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جاده‌های استان اجرا شده است و در سه محور اصلی به مشهد تعداد ۱۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی فعال وجود دارد که پس از بازدیدهای میدانی، ساماندهی شده‌اند.

موسوی تصریح کرد: هم‌چنین ۱۲۶ نمازخانه و ۲۰ مسجد در این مسیرها فعال است که ۱۰ مسجد به صورت شبانه روزی فعال هستند.

در ادامه دیگر کمیته ها گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120200111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha