۳ انتصاب در همایش بزرگداشت زبان فارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی

طی احکام جداگانه‌ای از سوی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، دبیر علمی، رئیس ستاد استانی و مسئول دبیرخانه همایش بزرگداشت زبان فارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی منصوب شدند.

به گزارش میراث آریا، طی احکام جداگانه‌ای از سوی علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، فرزاد قائمی به عنوان دبیر علمی، سیدجواد موسوی به عنوان رئیس ستاد استانی و رضا سامه به عنوان مسئول دبیرخانه همایش بزرگداشت زبان فارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی منصوب شدند.

دارابی در این احکام تأکید کرده است: حکیم ابوالقاسم فردوسی با خلق شاهنامه، خدمت ماندگاری به ایران، اسلام و زبان فارسی کرده است و ما وظیفه داریم با تکریم و تجلیل از این شاهکار جهانی که از میراث فرهنگی کهن ایران زمین است، نسبت به فردوسی بزرگ ادای دین کنیم.

او در حکم قائمی آورده است: ایران، اسلام و زبان فارسی، سه رکن عمده وحدت ملی تاریخ این سرزمین کهن و تاریخی است که خالق شاهنامه به زیبایی آن را سروده است. از شما انتظار دارم که با تشکیل دبیرخانه علمی، دعوت از صاحب نظران و نخبگان و نهادهای علمی و پژوهشی، برای مشارکت و همکاری تعیین موضوع و عنوان همایش، فراخوان مقاله و اتخاذ تمهیدات بایسته در جهت برگزاری این رخداد مهم را فراهم کنید.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی همچنین خطاب به موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی با تأکید بر حمایت کمیته علمی نوشته است: ستادی جامع و کارآمد را در استان تشکیل دهید. برنامه های علمی، آموزشی، فرهنگی به خصوص برای جوانان و عموم مردم را در راستای افزایش سواد میراثی تدارک ببینید. 

تشکیل ستاد کشوری و استانی، ایجاد دبیرخانه مرکزی، تشکیل کمیته علمی و فراخوان مقالات، رصد، پیگیری و ایجاد هماهنگی لازم برای مشارکت فعال وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای علمی و پژوهشی، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد مرتبط، از جمله مهمترین وظایف و مأموریت‌های رضا سامه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha