نخستین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز استان سمنان برگزار شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نخستین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی پور گفت: این رویداد باهدف شناسایی و حمایت از هنرمندان و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه چرم دست‌دوز در استان سمنان روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مسابقه آزاد مهارت، در دو رشته دوخت و تکمیل کیف طبق طرح موردنظر و طراحی و ماکت‌سازی است.

سمانه سلطانی پور اظهار کرد: طرح و اثر اعظم نادعلی زاده، پریسا محبی و زیبا اسلامی از طرح‌ها و آثار برتر در حوزه چرم خلاق دست‌دوز این رویداد بود.

 او افزود: در بخش مسابقات آزاد مهارت و در حوزه مدل‌سازی، غزل نادعلی زاده، مریم اسماعیلی نسب و اعظم نادعلی زاده و در حوزه کیف پول، خانم‌ها نسیبه قباخلو، زهرا صمدیان و محبوبه پور تالاری برگزیده شدند.

او باب یان اینکه در استان سمنان ۱۷ فروشگاه صنایع‌دستی مجاز مشغول به فعالیت است، افزود: هنرمندان حوزه چرم برای گسترش بازار فروش خود می‌توانند با ارتباط‌گیری با این فروشگاه‌ها محصولات خود را در فروشگاه‌های صنایع‌دستی سراسر استان به فروش برسانند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: نیاز است تا در کنار تولید محصولات با طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، به تولید محصولات چرمی با نماد استان سمنان و شهرستان‌های این استان اقدام شود تا به‌عنوان سوغاتی ماندگار در فروشگاه‌های صنایع‌دستی در اختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد.

نخستین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز استان سمنان با مشارکت دفتر هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، پارک علم فناوری دانشگاه سمنان، سازمان فرهنگی وزرشی شهرداری سمنان، شرکت ایوامهر و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha