برندسازی چرم استان سمنان در گرو ارتقای کیفیت و کمیت آن است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ارتقای کیفیت و افزایش کمیت محصولات چرم در استان سمنان موجب برند سازی آن می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده در آیین اختتامیه اولین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز استان سمنان که روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: در رشته چرم دست‌دوز در استان سمنان اقدامات مطلوبی از جمله برگزاری رویداد چرم انجام‌ شده است اما همچنان باید برای برندسازی محصولات چرمی دست‌دوز استان سمنان تلاش شود و این امر با رقابتی کردن قیمت‌های محصولات، ارتقای کیفیت و افزایش میزان تولید آن تحقق می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در زمینه بازاریابی و فروش، هنرمندان رشته چرم می‌توانند از سراسر استان سمنان محصولات چرم دست‌دوز خود را در یک فروشگاه به‌صورت متمرکز در معرض فروش قرار دهند تا با کمترین هزینه بیشترین فروش را داشته باشند.

کرم‌زاده تصریح کرد: هنرمندان استان سمنان در رشته چرم‌دوزی بسیار توانمند هستند و باید با برگزاری دوره‌های تخصصی و خاص در جهت تقویت این رشته در کنار سایر رشته‌های صنایع‌دستی همانند سفال و سرامیک تلاش شود.

او گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حمایت از محصولات چرمی استان سمنان، در گام اول خرید مردم این استان از محصولات چرمی هنرمندان همین استان و ترجیح دادن چرم سمنان به چرم مشهد و است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه در طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه صنایع‌دستی استان سمنان انجام‌شده است، اظهار کرد: کسب مهر اصالت ملی صنایع‌دستی برای ۵۳ اثر در طی دوره، صدور ۲۲۰۰ مجوز کارگاه‌های انفرادی و جمعی صنایع‌دستی، عقد تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی برای خرید یک‌ساله از محصولات دستی استان سمنان، برگزاری دوره‌های تخصصی صنایع‌دستی و از جمله اقدامات مطلوب در حوزه صنایع‌دستی استان سمنان است.

کرم زاده ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن محصولات چرمی ازجمله اقدامات موردنیاز برای برندسازی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی استان سمنان است.

او گفت: از دیگر اقدامات حمایتی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در جهت ارتقاء رشته چرم دست‌دوز این استان برگزاری فم تورهای آموزشی برای هنرمندان این رشته در دیگر استان‌ها است تا باتجربه سایر هنرمندان این حوزه آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه نرم‌افزار جامع گردشگری پارکوپلو در سال جاری توسط اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان تولید و در اختیار مردم شریف ایران قرارگرفته است، اظهار کرد: اطلاعات صنایع‌دستی استان سمنان در حال بارگزاری در این نرم‌افزار است تا گردشگران بتوانند به‌راحتی با صنایع‌دستی استان سمنان آشنا شوند و به سهولت به محل‌های خرید آن دسترسی داشته باشند.

کرم‌زاده افزود: حضور ۱۱ اینفلوئنسر گردشگری چینی در استان سمنان و بازدیدشان از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فروشگاه صنایع‌دستی این استان و تولید محتوا در خصوص آن اقدامی کم‌نظیر در این استان بوده است که معرفی و برندسازی آن را در کشور چین به دنبال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha