آموزش صنایع دستی با تاکید بر نظام استاد شاگردی توسعه یابد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان این که پیش بردن نظام استاد شاگردی باید مورد تاکید دانشگاه‌ها باشد، گفت:  توسعه آموزش صنایع دستی با تاکید بر نظام استاد شاگردی و ایجاد رشته‌های جدید و تربیت مدرس گامی مهم در راستای پیوند نسلی در دانشگاه هاست.

به گزارش میراث آریا، مریم جلالی در نشست با محمود گلابچی بنیانگذار دانشگاه معماری و هنر پارس با موضوع پیگیری مطالبات و مسائل صد منظر دانشجویی، با اشاره به  این‌که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حفظ نظام استاد شاگردی تأکید می‌کند، گفت: یکی از ملزومات امروز کشور ما همین مسئله است و باید بتوانیم این مهم را پیش ببریم. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به این که رشته صنایع‌دستی جزو رشته‌های دانشگاهی است که می‌تواند این نظام را حفظ کند، اظهار کرد: نظام استاد شاگردی را می‌توانیم در مقطع کارشناسی ارشد پیش ببریم و باید چگونگی آن را بررسی کنیم که بتوانیم برای رونق این مسیر اقدام کنیم و همکاری سه جانبه آموزش عالی، وزارت میراث فرهنگی و نهادهای آموزشی تسهیلگر این مهم هست. 

او تاکید کرد: کارگاه‌های آموزشی مداومی را می‌توانیم تعریف کنیم و در برنامه‌های متعدد و رویدادهای مختلفی مانند سه گام باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم. 

جلالی از تعدد و تنوع و خلاقیت رشته‌های مختلف صنایع دستی یاد کرد و گفت: در حوزه‌های شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌های دانشجویی و شرکت‌های خلاق و سایر موارد می‌توانیم ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha