تعریف ۲۳۰ ردیف خدمتی برای خدمت به زائران در نوروز ۱۴۰۳

شهردار مشهد گفت: ۲۳۰ ردیف خدمتی در ۶ حوزه تدارک دیده‌ایم که تماما همکاران ما در خدمت زائران و مجاوران خواهند بود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی محمدرضا قلندرشریف روز گذشته ۲۲ اسفند ماه در افتتاح قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد، با بیان این مطلب افزود: مدت زیادی است که برنامه‌های استقبال از بهار را آغاز کرده‌ایم. کارها در مراحل نهایی به سر می‌برد و در ایام نوروز در حوزه‌‎های مختلف فعالیت‌هایی را برای استقبال از بهار برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شهردار مشهد در خصوص ظرفیت پارکینگ‌های ایجاد شده اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار پارکینگ دائمی در سطح شهر داریم که در محدوده بافت پیرامونی حرم مطهر حدود ۱۰ هزار جای پارک تدارک دیدیم که از این تعداد حدود ۴ هزار پارکینگ موقت در نظر گرفته شده که به تازگی احداث شده و نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

قلندرشریف ادامه داد: هم چنین در محدوده بافت پیرامونی حرم سرویس‌های بهداشتی متعددی تدارک دیده شده است، در حوزه کل شهر نیز اقدامات خوبی انجام دادیم. فضا آرایی و المان‌های شهری کار ویژه‌ای است که صورت گرفته است، بیش از ۱۱۰۰ المان گل در سطح شهر اجرا و حدود ۳۵۰ المان دیگر نیز در زمینه فرهنگی طراحی و جانمایی شده است. ۴۷۰۰ گلدان شهری در سطح شهر جانمایی شده که ۲۲۰۰ عدد فقط در محدوده ثامن خواهد بود.

او افزود: مهم‌تر از آن برگزاری جشنواره نور است که امسال در کوهسنگی مشهد و در وسعت ۶ هکتار از ۲۹ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

قلندرشریف گفت: موضوعات مختلف المان‌ها، نورپردازی‌ها و رویدادهای تاریخی و مذهبی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا زائران و مجاوران از آن‌ها استفاده کنند. امکانات تفریحی و بازی‌های نوری نیز برای کودکان تدارک داده شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: حوزه حمل و نقل نیز در حالت آماده‌باش قرار دارد. سرویس‌دهی اتوبوسرانی در بافت اطراف حرم تقویت شده است و ۴۰۰ دستگاه اضافه خواهد شد. در شب و روز تحویل سال نیز قطار شهری و اتوبوسرانی به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود.

قلندرشریف گفت: استقبال از زائر را در ۳ ایستگاه در جاده‌های چناران، نیشابور و پایانه مسافربری خواهیم داشت، هم چنین ایستگاه‌های زائر به صورت ثابت و سیار در سطح شهر با همکاری تشکل‌های مردمی و جوانان فعال خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha