حفاری غیرمجاز در مهستان (شهر جدید هشتگرد) یک نفر را به کام مرگ کشانید/ ۲ نفر از محل متواری شدند 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از کشف یک مورد حفاری غیر مجاز در مهستان شهر جدید هشتگرد خبر داد که منجر به فوت یک نفر و متواری شدن دو نفر شده است. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، سرهنگ مهدی داور روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲  اظهار کرد: در بررسی‌های میدانی مشخص شد که حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اشیای تاریخی در روز ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ توسط سه نفر صورت گرفته است. در تاریخ ۲۲ اسفند یگان حفاظت این اداره کل به محل عزیمت نمود و متاسفانه مشخص شد یک نفر از حفاران در محل حفاری بر اثر سقوط سنگ عظیم الجثه سه تنی، جان باخته و دو نفر بعدی از محل متواری شده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری ۱۵ شهر مهستان برای دستگیری حفاران غیرمجاز تشکیل شد، اظهار کرد: با تلاش مأموران آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های امدادی، انتظامی و قضایی جسد از محل خارج و به سردخانه بیمارستان منتقل شد و پرونده برای تحقیقات تکمیلی به اداره آگاهی شهرستان ساوجبلاغ ارجاع داده شد. 

او افزود: محل حفاری که مملو از سنگ‌های رودخانه‌ای بود و محیط پیرامون آن مورد بازرسی دقیق قرار گرفت و هیچگونه آثار تاریخی‌فرهنگی مشاهده نشد اما اقدامات و بررسی‌های دقیق‌تر توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha