کرمان ۱۰ اثر ثبت جهانی دارد و رکورددار کشور است

استاندار کرمان گفت: کرمان ۱۰ اثر ثبت جهانی دارد و رکورددار کشور است و بازدیدکنندگان و مسافران خاص خود را خواهد داشت.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، محمد مهدی فداکار ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ در حاشیه افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر گفت:  کرمان ۱۰ اثر ثبت جهانی دارد و رکورددار کشور است و بازدیدکنندگان و مسافرین خاص خود را خواهد داشت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه امسال بنا به دلایلی میزبان مسافرین بیشتری در کرمان خواهیم بود گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی در برخی از نقاط کشور و همچنین شرایط مساعد آب و هوایی در نیمه شرقی کشور باعث شده کرمان میزبان مسافر بیشتری باشد. کرمان تقریبا مرکز نیمه شرقی است و ترددهایی که از خراسان و فارس به سمت خراسان است، کمک می کند که کرمان میزبان مسافر بیشتری باشد.

او افزود: مزار شهید سلیمانی هم ظرفیت بسیار ارزشمندی است و مسافرین خاص خود را دارد از این بابت کرمان رزرو بیشتر و رشد بهتری داشته و بعد از استان‌های خراسان‌رضوی و فارس استان کرمان است که ظرفیت بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

فداکار گفت: به دلیل مسافران خاص مزار شهید سلیمانی به کرمان ستاد سفر قرار است در طول سال فعال باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه ۱۳ هزار تخت ظرفیت ماست که فعال است گفت: چه مجموعه‌های اقامتی و چه بوم‌گردی‌ها که استان کرمان رتبه دوم بوم‌گردی را در کشور دارد.

او گفت: ۲۰ هزار اسکان آموزش و پرورش آماده شده و بیش از ۷۰۰ کلاس پذیرای مسافران نوروزی است در ۱۵ شهرستان ستاد ویژه تشکیل شده است مخصوصا ورودی‌ها و خروجی‌های استان که خیلی موثر بوده است در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ خانوار اسکان داده شده است.

فداکار افزود: دستگاه های خدمات رسان آماده خدمات رسانی هستند، کیوسک‌های راهنمایی مسافرین و نرم افزارهای راهنمایی مسافرین آمادگی کامل دارند.

استاندار گفت: مجموعه‌های خاصی امسال برای بازدید مشخص شده، مجموعه گوهر پارک سیرجان و مجموعه ماهان در کویر مجموعه ای است که خیلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه ۳۶ اکیپ نظارتی توسط میراث‌فرهنگی آماده شده و در ساعات افطار و سحر،خصوصا وقت افطار هم در پارک‌ها برنامه‌های ویژه‌ای هست و هم در مراکز میراثی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده گفت: مشکلی که وجود دارد مشکل کُدینگ سوخت هست که استان کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل بحث اتاق سوخت چند  طرح کُدینگ اجرا شده که نگران هستیم که این موضوع چالش ایجاد کند البته یک سری هماهنگی‌ها انجام شده، امیدواریم دچار مشکل نشویم، هر مسافری که واردشد در واقع نرم افزار کمک می‌کند پمپ بنزین‌های مربوطه معرفی شود البته اگر عملکرد خوبی ایجاد نکند بعد از عید در این طرح که با وزارت نفت هماهنگی شده حتما تجدیدنظر خواهد شد همه خدمات آماده شده امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی به میهمانان نوروزی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha