تردد روان خودرو و مسافران به بنادر و جزایر کشور/ خدمت‌رسانی ۲۴ساعته سازمان بنادر در مبادی مجاز دریایی

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳، از تردد روان خودرو و مسافران دریایی به بنادر و جزایر کشور خبر داد و گفت: خدمات مورد نیاز در مبادی مجاز معرفی شده به مسافران نوروزی به صورت ۲۴ ساعته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ارائه می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا، اله‌مراد عفیفی‌پور سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: طی هشت روز ابتدایی که از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ می‌گذرد، با توجه به رصد شبانه‌روزی ترددها در تمامی مبادی سفرهای دریایی توسط همکاران سازمان بنادر و دریانوردی، خوشبختانه شاهد ترافیک روان خودرو به جزایر کیش و قشم هستیم.

او در ادامه اظهار کرد: همچنین شاهد تردد مطلوب مسافران دریایی در تمامی مسیرهای معرفی شده و نیز مبادی گردشگری دریایی در مبادی شمالی و جنوبی کشور هستیم.

خدمت‌رسانی شبانه‌روزی توسط کارکنان سازمان بنادر

عفیفی‌پور افزود: به تمامی مردم عزیز ایران اطمینان می‌دهیم همکاران سازمان بنادر و دریانوردی به صورت ۲۴ ساعته خدمات مورد نیاز مسافران دریایی را ارائه می‌کنند و ضمن تبریک مجدد سال نو، به ویژه به افرادی که سواحل کشور را برای گذراندن نوروز ۱۴۰۳ انتخاب کرده‌اند، تاکید می‌کنیم که حتما از مبادی معرفی شده مجاز دریایی و شناورهای مجاز برای انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند.

سرپرست اداره‌کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم در مواجه با شرایط جوی نامساعد، صبور باشند و با خادمان خود در بنادر و مقاصد دریایی و گردشگری دریایی تا زمان مساعد شدن شرایط جوی و تردد مطلوب همکاری کنند تا مجددا با بهبود شرایط آب‌وهوایی اطلاع‌رسانی صورت گرفته و شاهد یک سفر دریایی و گردشگری دریایی ایمن باشیم.

مسیرهای تردد مجاز دریایی در هرمزگان

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره مسیرهای تردد مجاز دریایی در استان هرمزگان، بیان کرد: تردد از بندر شهیدحقانی به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، از بندر شهیدحقانی بندرعباس به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک و بالعکس، از بندر پل به بندر لافت و بالعکس، از بندر شهید حقانی به جزیره ابوموسی و بالعکس، از بندر آفتاب به جزیره کیش و بالعکس، از بندر چارک به جزیره کیش و بالعکس، از بندر شیب‌دراز به جزیره هنگام و بالعکس و تردد از بندر کندالو به جزیره هنگام و بالعکس از جمله مسیرهای دریایی مجاز است.

او افزود: تردد از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر بهمن قشم و بالعکس، از بندر لنگه به جزیره کیش و بالعکس و همچنین تردد از بندر لنگه به جزیره بوموسی و بالعکس به عنوان مسیرهای پشتیبان در نظر گرفته شده است.

مسیرهای تردد غیرمجاز

عفیفی‌پور همچنین درباره مسیرهای تردد غیرمجاز نیز، تصریح کرد: تردد از ساحل سورو به سمت جزیره قشم، هرمز و درگهان، تردد از بندر صیادی بندرعباس (پشت شهر) به سمت جزیره قشم، هرمز و درگهان، تردد اطراف بندر شهید حقانی به سمت جزیره قشم، هرمز و درگهان، تردد از ساحل هرمز و خواجه عطا به سمت جزایر قشم و هرمز از جمله مسیرهای تردد دریایی غیرمجاز، است.

به گفته سرپرست اداره‌کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از دیگر مسیرهای تردد غیرمجاز می‌توان به تردد از ساحل پارک غدیر، پارک دولت و ولایت به سمت جزایر قشم و هرمز، تردد از تیاب میناب به سمت جزیره هرمز، تردد از سواحل بنادر آفتاب و چارک به سمت جزایر هندورابی و کیش در غرب استان، تردد از سواحل بنادر مغام و معلم به سمت جزیره شیدور، تردد از سواحل بندر شیو به جزیره لاوان، تردد از مسیر برگه سفلین به باسعید و قشم و همچنین تردد از مسیر سواحل قشم به سمت لارک و هرمز و بالعکس اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha