بازدید بیش از ۷میلیون مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی استان فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از ۷میلیون بازدید نورزوی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: تاکنون بیش از ۹۰۹هزار و ۹۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته هفتم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی‌فرهنگی این استان گرفته شده است افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷هزار و ۶۸۴ نفر بازدید کننده در صدر آماربازدید ها قرار دارد و پس ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه های بعدی بازدید های مسافران نوروزی قرار دارند .

او افزود: در روز گذشته نیزبیش از ۳۵هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹درصد افزایش داشته است همچنین دیروز ۳۴هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴درصد افزایش همراه بوده است

ثابت اقلیدی همچنین گفت: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیزبه ۲۱هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: دراین مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۵۸۱هزار و ۶۷ نفر شب رسیده است.

او در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده ای در فارس نیز ۱۳ میلیون و ۷۳۶هزار و ۶۷ مورد ثبت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha