برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک‌کاری در سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآنی معرق و نازک‌کاری در سنندج برپا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد روز پنجشنبه ٩ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در این‌باره اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار فاخری از سازه‌های چوبی و نازک‌کاری حاصل تلاش علی محمدی استاد برجسته عرصه صنایع‌دستی کردستان، در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: نمایشگاه قرآنی معرق و نازک‌کاری حاوی آثار تمام معرق کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت گردو (پشت و رو) و آثار نازک‌کاری بر روی چوب اثر است.

او با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری کردستان از هفتم فررودین به مدت ۱۰ روز دایر است، عنوان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

علی محمدی هنرمند معرق کار و نازک‌کار برجسته کردستان که برای اولین‌بار در جهان کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت سخت و ماندگار گردو تمام معرق (پشت رو) به رشته تحریر درآورده‌ است، در سال ۱۳۴۲ در محله قطارچیان شهر سنندج به دنیا آمده‌ و نزد اساتید زنده‌یادان نعمت‌الله محمودی کردستانی و علی اکبر بهزادیان تلمذ کرده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha