ضیافت افطار گردشگران دریایی در نخستین لنج تفریحی سیستان و بلوچستان  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک در سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار مراسم افطار ویژه مسافران و گردشگران روی دریا و روی لنج تفریحی انجام شد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، طاهر میرزایی دهم فروردین‌ماه اظهار کرد: پس از رایزنی‌هایی که از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان با اداره کل بنادر انجام شد و پیگیری‌های داخل شهرستان، امسال برای اولین بار لنج تفریحی ویژه مسافران و گردشگران در ایام نوروز مجوز فعالیت گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک افزود: این لنج ظرفیت حمل ۲۰ مسافر را دارد که از نوروز امسال در ساحل پزم کنارک فعال شده و شب گذشته نیز برای اولین بار مراسم افطاری بر روی دریا و لنج نفریحی انجام شد که با استقبال بسیار خوب گردشگران نوروزی همراه بود.  

او ادامه داد: گردشگران ضمن بهره بردن از ظرفیت گردشگری دریایی که تجربه‌ای بی نظیر است در زمان افطار با غذاهای بومی و محلی منطقه مورد پذیرایی قرار گرفتند.  

به گفته میرزایی، در این سفر تفریحی دریایی، گروه‌های موسیقی سنتی نیز بر روی لنج تفریحی به اجرای موسیقی و شعرخوانی پرداختند که به گواه گردشگران تجربه بسیار خوبی بود و خواستار تداوم این روند در تمامی فصول نیز شدند.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک تصریح کرد: در حال حاضر سه نفر از صیادان کنارک آمادگی خود برای فعال‌سازی لنج‌های تفریحی را اعلام کرده‌اند که شب گذشته اولین لنج به طور رسمی و با استقبال خوب گردشگران آغاز به کار کرد و لنج دوم نیز در روزهای آتی به آب انداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha