جزئیاتی از علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از جزییاتی علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اعلام کرد: جاده چالوس علیرغم دارا بودن مزیت فاصله کوتاه‌تر تا استان‌های شمالی و زیبایی طبیعت اطراف آن، به علت ظرفیت تردد پایین آن همیشه در ایام پیک تردد سفر و به‌ویژه در ایام نوروز با ترافیک سنگینی مواجه است.

او افزود: افتتاح قطعه دو آزادراه تهران - شمال و رعایت استانداردهای ایمنی باعث افزایش ایمنی تردد در این قسمت از جاده شده و کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس و کاهش ۲۰ دقیقه‌ای از زمان سفر در شرایط عادی را به همراه داشته است.

سرهنگ شیرانی در ادامه گفت: این موارد فوق به انضمام تبلیغات صورت گرفته در خصوص افتتاح منطقه دو آزادراه تهران شمال باعث ایجاد انتظار و تصور رانندگان مبنی بر سفر بدون مشکل ترافیک و رسیدن به استان‌های شمالی در کوتاه‌ترین زمان شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور تصریح کرد: هر چند که افتتاح این پروژه عظیم باعث افتخار برای کشور و جلوه‌ای از تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین کشور است ولی باید اذعان کرد که با توجه به داده‌های سامانه‌های تردد شمار و دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های پلیس راهور عملاً مشکل ترافیک‌های سنگین این جاده مرتفع نشده و تا زمان افتتاح تمامی قسمت‌های آزادراه شاهد ایجاد ترافیک‌های سنگین در این جاده هستیم.

او افزود: قبل از افتتاح منطقه دو آزادراه، ترافیک خودروها در دو تا سه ردیف خودرو از قطعه یک آزادراه و در دو ردیف خودرو از جاده قدیم کرج چالوس در محدوده شهرستانک با همدیگر تلاقی یافته و در یک لاین جاده چالوس مسیر جنوب به شمال وارد می‌گشت.

سرهنگ شیرانی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر صرفاً این گلوگاه ترافیکی از محل شهرستانک جابجا شده و به محدوده پل زنگوله انتقال یافته، به گونه‌ای که دو تا سه ردیف خودرو از انتهای قطعه دو آزادراه تهران شمال و دو ردیف خودرو از جاده قدیم چالوس در پل زنگوله همزمان وارد یک لاین مسیر جنوب به شمال می‌شوند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اضافه کرد: بنابراین با ایجاد گلوگاه در این منطقه بار ترافیک آزادراه تهران شمال رفته رفته سنگین و کل قطعه ۲ آزادراه و حتی قطعه ۱ را درگیر می‌کند.

او افزود: ظرفیت خروجی نهایی جاده چالوس تغییری نیافته و با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو در ساعت کماکان یکی از کم ظرفیت‌ترین جاده‌های اصلی کشور است.

سرهنگ شیرانی همچنین گفت: تا زمان افتتاح کامل قطعات آزادراه این مشکل پابرجا بوده و توصیه پلیس به رانندگان استفاده از سایر مسیرهای جایگزین در ایام نوروز و زمان پیک سفرهای جاده‌ای بوده و در صورت انتخاب تردد از این جاده از مشکلات ترافیکی آن آگاه شوند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور افزود: حجم کل تردد جاده‌ای از ۲۴ اسفند ۴۲۶ میلیون تردد و متوسط تردد روزانه ۲۶میلیون تردد است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش و همچنین نسبت به دو سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه بیان کرد: ۵۴۵ فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده که ۶۶۴ نفر در این تصادفات جان باختند و همچنین ۱۷هزار و ۴۷۴ فقره تعداد تصادف جرحی است که در این تصادفات هم ۱۳هزار و ۹۶۰ نفر مجروح شدند و ۷۱هزار و ۲۸۰ فقره آمار تصادفات خسارتی است.

سرهنگ شیرانی در انتها بیان کرد: کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان از استان‌های پرحادثه هستند همچنین بیشترین تردد و انباشت را در استان مازندران، گیلان و خراسان رضوی تا این لحظه شاهد بودیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha