تداوم خدمات‌رسانی به مسافران تا عید سعید فطر در استان سمنان ادامه دارد

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان از تداوم خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در استان سمنان تا عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده در سیزدهمین جلسه ستاد خدمات سفر استان سمنان که روز سه‌شنبه ۱۴ فرودین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: با عنایت به تردد مسافران در استان در محورهای رفت‌وبرگشت به خراسان رضوی و تهران و در پیش داشتن ایام تعطیلات عید سعید فطر، ستاد خدمات سفر استان سمنان تا ۲۵ فروردین‌ماه در استان سمنان در آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مسافران و زائران است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان بابیان اینکه اگر ضریب اشغال هتل‌ها بیش از ۴۰درصد باشد ضریبی قابل‌قبول است، افزود: در سال گذشته ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان ۹۵ تا صددرصد بوده است اما در سال جاری با توجه به هم‌زمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و کاهش سفرها، ضریب اشغال هتل‌های استان به ۶۰درصد رسیده است.

او با بیان اینکه ۳۵۸هزار و ۳۰۱ نفر از جاذبه‌های استان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بازدید نموده‌اند، گفت: بازدید از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی با ۲۳۰هزار و ۵۱۶ بازدیدکننده در رتبه اول، بازدید از جاذبه‌های طبیعی با ۱۲۰هزار و ۸۵۱ نفر در رتبه دوم و بازدید از موزه‌ها با ۶۹۳۴ نفر در رتبه سوم بازدید از جاذبه‌های استان قرار دارد.

او ضمن اشاره به برگزاری ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزی با بیش از ۲۰۰ غرفه در استان سمنان گفت: فروش صنایع‌دستی استان سمنان در ایام ذکرشده بیش از ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان بابیان اینکه برای رفاه حال و سلامت مسافران ۳۹۴ مورد نظارت از تأسیسات گردشگری استان به‌عمل‌آمده است، گفت: از مجموع نظارت‌های صورت گرفته ۱۱۵ مورد آن به‌صورت مشترک با بازرسان تعزیرات، بهداشت و صنعت، معدن و تجارت بوده است که موجب یک فقره پلمپ، سه مورد اخطار و ۶۵ مورد تذکر به واحدهای متخلف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha