رشد ۱۰ درصدی اسکان مسافران نوروزی توسط سازمان اوقاف/ خراسان رضوی در صدر 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده این سازمان در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۱۰ درصدی اسکان بودیم.

حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان اوقاف به منظور ارائه خدمات به گردشگران، زائران و مسافران نوروزی همه ساله اماکن ثابت و موقت برای اسکان آنان در نظر می‌گیرد که در نوروز امسال، آمار اسکان رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او افزود: این سازمان در کنار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تدارک برنامه‌های مختلف از جمله طرح "آرامش بهاری" به ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی می‌پردازد.

موسوی متقی اضافه کرد: ظرفیت مراکز ثابت و موقت اسکان زائران و مسافران نوروزی که توسط این سازمان تدارک دیده شده است، ۴۰۰ هزارنفر شب بود.

او با بیان اینکه دو هزار امامزاده در ایام‌ نوروز میزیان مسافران بودند، ادامه داد: ابلاغیه ضیافت الهی و آرامش بهاری هفته گذشته در دو بخش سفر و خدمات  اجتماعی و فرهنگی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در ۴۲۵ امامزاده امکان اسکان  وجود دارد. همچنین مصوبه شورای فرهنگ عمومی برای خدمت ماه مبارک رمضان مبنای کار قرار گرفت.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: امسال استان خراسان رضوی در حوزه اسکان در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن استان اصفهان است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011602249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha