خدمت‌رسانی اورژانس به مسافران نوروزی با ۵۲ بالگرد و ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس/ کاهش ۹ درصدی ماموریت‌های ترافیکی

معاون سازمان اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس کشور در ایام نوروز با تمام توان پای کار بود و با استفاده از توان لجستیکی ۵۲ بالگرد، ۸۸ اتوبوس آمبولانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس، ۳هزار و ۲۰۰ پایگاه و ۲۶ هزار نفر نیرو در این ایام انجام وظیفه کرد. 

علی شریفان رئیس اداره تعالی بالینی سازمان اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به فعالیت سازمان اورژانس کشور در ایام نوروز اظهار کرد: اورژانس در نوروز ۱۴۰۳ در کنار سایر دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی بود.

رئیس اداره تعالی بالینی سازمان اورژانس با اشاره به همکاری شکل گرفته بین اعضای ستاد سفر، افزود: امسال میزان کاهش حوادث از میزان کاهش مسافران بیشتر بود که نکته امیدوارکننده‌ای است.

او با بیان اینکه ماموریت‌های ترافیکی که اورژانس برای آنها اعزام شد کاهش ۹ درصدی داشته است، ادامه داد: مصدوم و بیمار اعزامی ترافیکی ده درصد کاهش داشته، سال گذشته ۴۲ هزار و ۶۷۲ نفر بوده و امسال ۳۸ هزار نفر بوده است. جراحی‌های اورژانسی نیز در کل بیمارستان‌های کشور منفی ۴ درصد کاهش داشته و تعداد تلفن‌ها به اورژانس برای حوادث ترافیکی منفی ۴ درصد کاهشی بوده است. کاهش در تمامی حوزه‌ها قابل لمس است که امیدوارکننده است.

شریفان خاطرنشان کرد: آنگونه که آمار به ما می‌گوید کاهش سوانح و جانباختگان جاده‌ای که امسال جزو اهداف مورد تاکید و مهم در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بود با همکاری هر یک از اعضای دخیل در این حیطه محقق شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011602279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha