نصب دوربین‌های پایش تصویری در روستای هدف گردشگری قلعه بالا شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از نصب دوربین‌های پایش تصویری در ابتدای ورودی روستای هدف گردشگری قلعه بالا خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری گفت: برای افزایش زیرساخت‌های مورد نیاز برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا، دوربین‌های پایش تصویری توسط دهیاری این روستا نصب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود بابیان اینکه گردشگری یکی از پویاترین بخش‌های اقتصادی جهان به شمار می‌آید و توسعه زیرساخت در توسعه گردشگری پایدار نقش اساسی دارد، افزود: روستای هدف گردشگری قلعه بالا یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی استان و کشور محسوب می‌شود که حفاظت فیزیکی از آن برای خدمات مناسب گردشگران امری ضروری است و نصب دوربین‌های پایش تصویری در تأمین امنیت و آسایش گردشگران تأثیر بسزایی دارد.

او تصریح کرد: قلعه بالا در منطقه‌ای کوهپایه‌ای واقع‌ شده و در ساخت خانه‌های آن از معماری پلکانی استفاده‌ شده است و قرار گرفتن منطقه حفاظت‌ شده توران در جوار روستا، حفظ خانه‌ها و بافت تاریخی، فراوانی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و... این روستا را به یک مقصد گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است.

روستای تاریخی قلعه بالا در فاصله 21 کیلومتری از شهر بیارجمند و در شرق شهرستان شاهرود واقع‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha