اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان در تحقق جهش تولید و چگونگی مشارکت مردم بررسی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری جلسه بررسی اولویت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در بحث تحقق جهش تولید و چگونگی مشارکت مردم خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده در نشست با معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان که روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: با عنایت به شعار سال ۱۴۰۳، سال جهش تولید با مشارکت مردم، تحقق شعار از تکالیف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را که ارتباط مستقیم با اقتصاد و معیشت مردم ایران دارد، نام‌گذاری کرده‌اند تا تصمیم سازان و سیاست‌گذاران، برنامه‌های خود را بر اساس همین محور تدوین کنند، افزود: هدف از مردمی‌سازی اقتصاد، بسترسازی لازم برای حضور آحاد مردم است تا بر اساس آن سرمایه‌های انسانی فعال، نخبه و توانمند در حوزه اقتصاد و تولید وارد شوند بنابراین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در جلب مشارکت‌های مردمی به‌ویژه در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقشی بی‌بدیل دارد و باید در این راستا نقش‌آفرینی کند.

او با اشاره به اینکه بهترین روش برای مشارکت‌پذیری مردم در تولید، تسهیلگری است، گفت: ما به‌عنوان دستگاهی دولتی صرفاً باید در سیاست‌گذاری، مدیریت، پشتیبانی و تسهیل قوانین نقش داشته باشیم و کار اصلی به مردم واگذار شود.

کرم‌زاده بابیان اینکه نظرات تخصصی کارشناسان هر سه حوزه میراث، گردشگری و صنایع‌دستی نقطه قوتی برای جهش تولید با جلب مشارکت مردم است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در سال گذشته از عملکرد مطلوبی برخوردار بوده که جای تقدیر دارد و در سال ۱۴۰۳ با توجه به شعار سال، نوآوری و تلاش مضاعفی از این مجموعه انتظار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به نقش مؤثر تدوین نقشه راه در حوزه مشارکت مردم برای تحقق شعار سال گفت: در حوزه‌های تخصصی این اداره کل ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که باید از تمامی موقعیت‌ها برای جلب مشارکت مردم در راستای لبیک به امر رهبری استفاده کنیم.

او افزود: یکی از بهترین موارد برای رشد مشارکت مردم ایجاد بسته‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام در حوزه گردشگری است که این امر باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha