آغاز دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از آغاز پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری گفت: آموزش و نرم‌افزارهای آموزشی باید بیشتر مورد توجه تاسیسات گردشگری قرار گیرد، چرا که زیرساخت و تجهیزات به تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و با کیفیت ارائه کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان حوزه گردشگری ادامه داد: اگر نیروها آموزش دیده باشند فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری آسان است اما اگر آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد شد.

بیدخوری با اشاره به سیاست‌گذاری انجام شده در زمینه آموزش گردشگری گفت: نگاه به موسسات آموزش گردشگری فقط ارائه مدرک نیست بلکه کاملا مهارتی است.

او تصریح کرد: با کمک انجمن حرفه‌ای موسسات آموزش گردشگری تقسیم بندی خوبی انجام شده تا در حوزه عملکردی گردشگری استان آموزش‌های تخصصی ارائه و افراد هر خدمتی که در حوزه گردشگری ارائه می‌کنند از مهارت کامل برخوردار باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به نیاز و ضرورت پنج دوره شامل دوره کیفیت خدمات، صرفه جویی مصرف انرژی، قوانین و مقررات بیمه و مالیات‌،  بازآموزی راهنمایان، تسهیلگری کسب و کارهای کوچک گردشگری  برنامه ریزی شده است.

بیدخوری تاکید کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان برگزار و به شرکت کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

همچنین علی‌اکبر احمدزاده رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری خراسان رضوی گفت: تاسیسات گردشگری از برگزاری این دوره استقبال کرده و به طور یقین برگزاری این دوره‌های در ارتقای کیفیت خدمات گردشگری استان نقش بسزایی خواهد داشت.

او افزود: طی دو روز نخست دوره مدیریت کیفیت خدمات در تاسیسات گردشگری و صرفه جویی انرژی روزهای ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در هتل پردیسان و سه دوره آموزشی دیگر شامل قوانین و مقررات بیمه و مالیات‌،  بازآموزی راهنمایان، تسهیلگری کسب و کارهای کوچک گردشگری روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین در هتل میثاق ملل برگزار می‌شود.

همچنین سید جعفر زراعتی رئیس انجمن حرفه‌ای موسسات آموزشی استان خراسان رضوی در ادامه گفت: آموزش زیربنای صنعت گردشگری است و استان خراسان رضوی با داشتن بیش از ۲ هزار تاسیسات گردشگری به آموزش‌های گردشگری بیشترین نیاز را دارد.

او افزود: آموزش زمینه اشتغال را فراهم می‌کند و با توجه به مهارت محور بودن کار و فعالیت در حوزه گردشگری، افرادی که مهارت‌های گردشگری را آموزش می‌بینند شاغل می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012602788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha