موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری است

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد پررونق‌ترین موزه در این استان به‌شمار می‌رود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، پیمانه پرناک روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر تأکید کرد: هم‌اکنون ١٧ موزه در استان وجود دارد.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی، چهار موزه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پنج موزه خصوصی و مشارکتی است.

او تصریح کرد: موزه‌های مستقر در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با استقبال فراوان مردم، مسافران و گردشگران روبه‌رو است.

پرناک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی موزه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح حفاظت الکترونیکی موزه‌ها و تکمیل این طرح انجام شده است.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین انجام طرح حفاظت پیشگیرانه موزه‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha