صدور مجوزهای کسب‌وکار در حوزه گردشگری تسهیل می‌شود/ جهش تولید جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست/ ارائه محصولات صنایع‌دستی استان در نقاط تفریحی به گردشگران

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی بین‌بخشی و با تشکیل شورایی با عضویت دستگاه‌های اجرایی مختلف صدور مجوزهای کسب‌وکار در حوزه گردشگری استان تسهیل و تسریع می‌شود.

غلامعلی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، تشکیل چهار کارگروه اقتصادی از جمله کارگروه گردشگری و بوم‌گردی در استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جهش تولید جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، به‌همین منظور تلاش داریم در چارچوب قانون و دستورالعمل‌های موجود و با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، کسب‌وکارهای این حوزه را رونق دهیم تا از سخت‌گیری‌های پیرامون صدور مجوزها کاسته شود.

حیدری تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از دیگر راهکارهای رونق گردشگری در چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: در این خصوص باید وحدت رویه در استان باشد و بسته‌های تبلیغاتی تهیه و در اختیار رسانه‌های گروهی قرار داده شود.

او یادآور شد: از سوی دیگر باید تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در دستور کار باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان را ضروری اعلام و اضافه کرد: در ایجاد زیرساخت بایستی از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگ بهره‌گیری کرد.

او گفت: برای سامان‌دهی نقاط گردشگری چهارمحال و بختیاری باید مدیریت این مراکز به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و یا بخش خصوصی واگذار شود.

حیدری به رونق گردشگری چهارمحال و بختیاری در فصل بهار و تابستان اشاره و تأکید کرد: در هر کدام از شهرهای استان کانون‌های گردشگری در نقاط تفریحی یا تاریخی ایجاد و در این مناطق محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان به گردشگران عرضه شود.

او با تأکید بر رفع موانع گردشگری کشاورزی و لزوم رونق گردشگری عشایری در چهارمحال و بختیاری افزود: این استان ظرفیت خوبی در خصوص گردشگری باغات دارد که در این رابطه باید موانع برطرف و با لحاظ کمترین تغییر کاربری برای کشاورزان محل درآمد ایجاد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری موزه‌های محیط زیست را از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان اعلام و تصریح کرد: برگزاری تورهای دانش‌آموزی، دانشجویی و حتی برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی باعث معرفی همگانی این ظرفیت‌های جذاب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020500241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha