اولین جلسه کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان در سال جدید برگزار شد

اولین جلسه کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با موضوع «هم‌اندیشی در خصوص چالش‌ها و راهکارهای توسعه گردشگری کرمان» در سال جدید برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، محمد حسین تجلی گفت: با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و بکارگیری کلیه امکانات جهت رفع موانع سرمایه بخش خصوصی تلاش کرده و از این طریق به توسعه گردشگری کمک کند.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: حوزه اقتصاد گردشگری مانند سایر فعالیت‌های گردشگری دارای دو بخش کلان و خرد است.

او گفت: در بخش کلان گردشگری که بیشتر تحت تاثیر برنامه‌های اجرایی و پروژهای عملیاتی است با هدف توسعه زیر ساخت‌های گردشگری استان، افزایش تعداد فعالان و شاغلان بخش گردشگری، بازاریابی و تبلیغات بخش گردشگری و بالا بردن سطح کیفیت تاسیسات گردشگری از طریق سیاست گذاری برای استانداردسازی آنان، سعی می شود تا گردشگری را در مسیر تامین منافع عموم مردم سوق داد.

تجلی ادامه داد: از طرفی امسال سیاست اداره کل میراث‌فرهنگی استان، توجه به خواسته‌های مردم، مشارکت دادن هر چه بیشتر تشکل‌های مردم نهاد و جوامع بخش خصوصی تحت پوشش است، تا حتی‌الامکان امور و کارهایی که می تواند توسط خود مردم به انجام برسد از سوی بخش دولتی به آنان واگذار شود.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: تمامی کسانی که طرح‌های گردشگری و ایده‌های مبنی بر سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری دارند می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مرکز استان و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها ضمن ارائه طرح موضوعات خود در توسعه گردشگری منطقه خود نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha