جام صفوی می‌تواند در توسعه گردشگری ورزشی اردبیل موثر باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: برگزاری جام صفوی در رشته‌های ورزشی مختلف می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری ورزشی استان داشته باشد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جلسه کمیته گردشگری جام صفوی که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان برگزار شد، گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری ورزشی به لحاظ آب و هوای منطقه و زیرساخت‌های موجود دارد و برگزاری جام صفوی می‌تواند به توسعه این حوزه از گردشگری در استان منجر شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی آماده همکاری با اداره کل ورزش و جوانان در راستای برگزاری جام صفوی است و اقدامات لازم را در راستای برگزاری این جام و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در خلال این رویداد ورزشی انجام می‌دهد.

او تاکید کرد: برگزاری تور آشناسازی برای ورزشکاران و خبرنگاران حاضر در این جام، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در فرودگاه و محل اقامت ورزشکاران و اهدا اقلام معرفی ظرفیت‌های استان از دیگر برنامه‌هایی است که اداره کل میراث‌فرهنگی استان انجام خواهد داد.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی مساعد استان و ظرفیت‌های موجود در حوزه ورزش باعث می‌شود تا این استان زمینه لازم را برای ایجاد کمپ‌های مختلف ورزشی داشته باشد، ادامه داد: این جام ورزشی برای برگزاری در رشته‌های مختلف در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است که اولین دوره آن در اردیبهشت ماه در رشته کشتی برگزار می‌شود و ما تلاش می‌کنیم با همکاری در برگزاری آن گامی موثر برای معرفی استان و ظرفیت‌های گردشگری آن برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012802931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha