همایش دانش سنتی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به رونق گردشگری کمک می‌کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست در این استان به تسریع در روند توسعه همه‌جانبه و رونق گردشگری منطقه کمک می‌کند.

به‌گزارش‌ میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست ایران با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تأکید کرد: با توجه به نقش این اصل در رونق گردشگری اقتصادی، و توسعه کشاورزی و حفظ محیط‌زیست به همین دلیل پرداختن به این موضوع مهم و ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود هشت تالاب در اصفهان افزود: تالاب‌های این استان به‌عنوان ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، که باید از آن‌ها بهره‌گیری شود.

او تصریح کرد: تالاب‌های چهارمحال و بختیاری در ارتفاع یک‌هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارند و به‌عنوان یک قابلیت مهم برای بهره‌مندی مردم به‌شمار می‌رود.

حیدری جنگل‌های بلوط استان‌های زاگرس‌نشین را به‌عنوان ریه کشور دانست و یادآور شد: این جنگل‌ها سرمایه ارزشمندی است که برای حفظ و گسترش آن‌ها باید گام‌های مهمی برداشته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به قابلیت و ظرفیت گردشگری استان اشاره و اضافه کرد: پرداختن به این قابلیت مهم از اولویت‌های کاری مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

او در خصوص وضعیت آب چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم تأمین آب پایدار برای بخش‌های مختلف در استان بوده است.

حیدری در خصوص اهمیت برگزاری نخستین همایش دانش سنتی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این همایش باعث معرفی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و زیبایی‌های استان، کمک به حفظ سرمایه‌های زیست‌محیطی، کمک به صنعت گردشگری و رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری این همایش‌ها به پیوند بین دانشگاه و محیط‌زیست کمک می‌کند و آغازی برای جمع‌آوری و مستندسازی دانش بومی به‌منظور حفظ محیط زیست است.‌

انتهای پیام/

کد خبر 1403012802949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha