اختتامیه پنج دوره آموزشی توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از برگزاری اختتامیه پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مراسم اختتامیه دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد اقامتی جدید با سرمایه گذاری بیش از ۱۶ همت در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که ارائه آموزش‌های تخصصی برای این افراد در دستور کار قرار دارد.

او با قدردانی از تشکل‌های مردمی و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان برای خدمت رسانی در نوروز ۱۴۰۳ گفت: تمامی دست‌اندرکاران خدمت‌رسانی در بخش مردمی، دولتی و خصوصی تلاش کردند که زمینه زیارتی توام با آرامش را برای زائران فراهم کنند که تاسیسات گردشگری نقش مهمی در این جریان خدمت‌رسانی داشتند.

اختتامیه پنج دوره آموزشی توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد

رویکرد مهارت آموزی

همچنین یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: رویکرد ما در موسسات آموزشی گردشگری مهارت آموزی است و این‌که فراگیران دوره‌های آموزشی به صورت کاربردی آموزش‌های لازم را بیاموزند.

او با اشاره به سطح بالای کیفیت خدمات گردشگری در استان خراسان رضوی افزود: امیدواریم برگزاری این دوره آموزشی نیز موجب ارتقاء کیفی خدمات گردشگری در استان شود.

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در این همایش بر ضرورت همکاری تاسیسات گردشگری با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: پلیس همواره پیشتبان، حامی و خدمتگزار زائران و گردشگران بوده و تلاش می‌کند در سفر به استان از امنیت کامل برخوردار باشند.

او با بیان این که مهمانان باید الزامات مورد نظر میزبان را رعایت کنند، ادامه داد: هتل‌هایی که باید و نبایدهای حوزه عفاف و حجاب را رعایت کرده‌ و سختگیری بیشتری در این زمینه داشته‌اند، مشتری بیشتری داشته‌اند.

همچنین علی‌اکبر احمدزاده رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری خراسان رضوی درباره دوره‌های تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری گفت: در این دوره‌ها بیش از ۱۳۰۰ نفر شاغلان گردشگری استان شرکت کردند.

او ادامه داد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان برگزار و به شرکت کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

احمدزاده تصریح کرد: پنج دوره شامل دوره کیفیت خدمات، صرفه جویی مصرف انرژی، قوانین و مقررات بیمه و مالیات‌،  بازآموزی راهنمایان، تسهیلگری کسب و کارهای کوچک گردشگری  از ۲۵ تا ۲۸ فروردین ماه جاری در هتل پردیسان و هتل میثاق ملل برگزار شد.

در پایان از موسسات آموزشی گردشگری که در برگزاری این دوره ها همکاری داشتند تقدیر شد.

اختتامیه پنج دوره آموزشی توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد

انتهای پیام/

کد خبر 1403012902976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha