ضرورت حفظ اماکن تاریخی کردستان برای نسل‌های آینده

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر ضرورت حفظ مکان‌های تاریخی استان برای انتقال به نسل‌های آینده تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز پنجشنبه ٣٠ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در بازدید از بناهای تاریخی استان اظهار کرد: کردستان استانی است که می‌توان در گوشه و کنار آن و به ویژه در ابنیه‌ها و محوطه‌های باستانی عمق تاریخ را شاهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: بناهای تاریخی این استان جزو زیباترین و پربازدیدترین اماکن ایران هستند، که هرساله گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور به برای دیدن آن‌ به کردستان سفر می‌کنند.

او بر حفظ میراث گذشته و تحویل آن به نسل آینده تأکید کرد و  گفت: در سال گذشته به‌رغم کمبود اعتبارات مرمتی، بخشی از بناهای تاریخی مرمت شد تا از تأثیرات شرایط آب‌وهوایی نامساعد در امان بمانند.

مهرزاد یادآور شد: معرفی بناها وگنجینه‌های ارزشمند کردستان پس از مرمت آن‌ها براساس ضوابط و قوانین حفاظت و مرمت بناها و بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور توسط کارشناسان، یکی از اهداف اصلی این مجموعه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امید است با انجام مرمت‌ها و احیای علمی بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در سطح استان، شرایط مطلوب‌تری برای معرفی میراث ارزشمند ملموس و ناملموس کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013103079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha