نقش پررنگ مردم در حفاظت از میراث‌فرهنگی/ شهرستان نیر ۹۳ اثر تاریخی ثبت شده دارد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیر گفت: با توجه به تعدد آثار تاریخی موجود در سطح شهرستان مشارکت مردمی در حفاظت از این آثار نقش مهمی دارد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، محمد صلحی امروز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ ضمن گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، گفت: با توجه به تعدد آثار تاریخی و کمبود نیروی انسانی برای حفاظت از این آثار، همراهی و همکاری مردمی نقش پررنگی را در راستای حفاظت از آن‌ها دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیر افزود: میزان حفاری‌های غیرمجاز و تعرض به آثار تاریخی در شهرستان نیر چشم‌گیر نیست و این امر مهم از توجه اهالی به آثار تاریخی و همکاری آنها در حفاظت از آثار تاریخی خبر می‌دهد.

او تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۳ اثر تاریخی از شهرستان نیر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در کنار آن دو مراسم آیینی و مذهبی نیز جزو آثار به ثبت رسیده شهرستان محسوب می‌شوند.

صلحی ادامه داد: کاروانسرای سنگی صائین نیر به عنوان نگین آثار تاریخی شهرستان در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و علاوه بر آن آثاری مانند سنگر نظامی، امامزاده روستای میجمیر، امامزاده کورائیم و قیرمیزی کورپی در داخل بافت شهری از بناهای مهم تاریخی شهرستان نیر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013103089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha