تهیه کیسه‌های پارچه‌ای با نماد یوزپلنگ آسیایی برای روستای هدف گردشگری قلعه بالا

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از تهیه کیسه‌های پارچه‌ای با نماد یوزپلنگ آسیایی برای روستای هدف گردشگری قلعه بالا خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری گفت: توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با نماد یوزپلنگ آسیایی در بین فروشگاه‌های صنایع‌دستی و مغازه‌های روستای قلعه بالا به‌منظور حذف پلاستیک و حفظ محیط‌زیست صورت گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: با توجه به اینکه پارک ملی توران شهرستان شاهرود از جمله مهم‌ترین و معدود زیستگاه‌های باقی‌مانده یوز آسیایی در دنیا در نزدیکی روستای هدف گردشگری قلعه بالا است، این نماد ملی برای کیسه‌های پارچه‌ای انتخاب شد.

او گفت: ترویج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای نایلون و کیسه‌های پلاستیکی و حفاظت از محیط‌زیست از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

نظری با بیان اینکه گردشگری یکی از پویاترین بخش‌های اقتصادی جهان به شمار می‌آید، افزود: روستای هدف گردشگری قلعه بالا یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی استان و کشور محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: روستای هدف گردشگری قلعه بالا در منطقه‌ای کوهپایه‌ای با خانه‌ها و بوم گردی‌هایی با معماری پلکانی در جوار منطقه حفاظت‌شده توران در فاصله ۲۱ کیلومتری از شهر بیارجمند و در شرق شهرستان شاهرود واقع‌ شده است.

او افزود: این اقدام با همکاری دهیاری روستای قلعه بالا انجام‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha