برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور گفت: دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با تدریس دکتر مجتبی قربانی شاه کوچکی با ارائه گواهینامه آموزشی در استان سمنان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی از سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

او گفت: اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه 1403 در شهرستان سمنان برگزار شد.

سلطانی‌پور افزود: با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، روز دوم دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در روز یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه 1403 در شهرستان شاهرود برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقای صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha