ضرورت همکاری دهیاری‌ها برای حراست از میراث‌فرهنگی استان مرکزی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مرکزی بر ضرورت استفاده از توان دهیاری‌ها و مردم بومی برای حراست از میراث‌فرهنگی تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سرهنگ مهدی رحیمیان سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از  آثار و ابنیه تاریخی حوزه شهرستان شازند گفت: بهره‌مندی از توانایی دهیاری‌ها و مردم بومی یکی از برنامه‌های این اداره برای حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مرکزی با اشاره به این‌که آثار تاریخی و تپه‌های باستانی به‌عنوان نماد و هویت تاریخی و فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: بدون کمک و همراهی مسئولان محلی به تنهایی نمی توانیم آثار تاریخی را حفظ و نگهداری کنیم.

او بر افزایش مشارکت اهالی روستا در حفظ و حراست آثار تاریخی به ویژه تپه‌های تاریخی تاکید و تصریح کرد: به همین منظور  از تعدادی اهالی و دوستداران میراث فرهنگی در این بازدید دعوت به همراهی کردیم.

رحیمیان در ادامه به راه‌های ارتباطی و تلفن‌های ۳۳۲۵۸۰۴۱-۰۸۶ و ۰۹۶۶۲ یگان حفاظت میراث فرهنگی به منظور ارسال اخبار و گزارش های مردمی تاکید کرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مرکزی همچنین از آثار تاریخی روستای های جلایر، بهمنی، ذالیان، دو جفت، برج بالان، آدینه مسجد سفلی، قلعه چی و نهرمیان در شهرستان شازند بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha