افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفر خان بفروئیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در بازدید از بافت تاریخی شهر بفروئیه میبد از افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفر خان بفروئیه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری روز گذشته سوم اردیبهشت‌ماه به همراه جمعی از مسئولین اداره‌کل از بافتهای تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این بازدید با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کار ارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.

او با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه از سوی شورا، شهرداری و میراث‌فرهنگی انجام‌شده است، گفت: مسیرهای گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف‌شده است که امیدواریم باهمت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بناهای تاریخی سرعت داده شود.

رستگاری گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم در این راستا مشارکت خواهد داشت.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و میراث‌فرهنگی منعقد خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفر خان امسال تکمیل شود.

در این بازدید سید مهدی طباطبایی شهردار بفروئیه هم گفت: بازار جعفر خان یکی از پروژه‌های شاخص در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.

او افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث‌فرهنگی خواهد داشت، بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفر خان بفروئیه

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفر خان بفروئیه

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفر خان بفروئیه

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha