تجلیل از مجتبی رضازاده اردبیلی پژوهشگر بناهای تاریخی

همزمان با روز معمار مراسم تجلیل از مجتبی رضازاده اردبیلی، پژوهشگر بناهای تاریخی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با برگزاری مراسمی از مجتبی رضازاده اردبیلی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر بناهای تاریخی تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: بناهای تاریخی و معماری موجود در این بناها گنجینه‌ای ارزشمند در میان میراث‌فرهنگی ما هستند که تلاش برای حفاظت و احیای آنها اقدامی خطیر است.

حسن محمدی ادیب افزود: استاد رضازاده با اقدامات پژوهشی خود در رابطه با آثار و بناهای تاریخی موجود در زادگاهش اردبیل، تاثیرات قابل توجهی در حفظ و احیای این بناها و معرفی آنها به نسل‌های آتی داشته است.

او تاکید کرد: مطالعات و اقدامات رضازاده در مجموعه‌های مهمی مانند مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل شایسته تحسین و تجلیل است.

در انتهای این برنامه با اهدای هدایایی از زحمات مجتبی رضازاده اردبیلی، استاد دانشگاه تهران در رشته معماری و پژوهشگر بناهای تاریخی اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha