برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی در روستای گردشگری بیشه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: با هدف توسعه صنایع‌دستی و آموزش همگانی، رشته‌های مروار بافی و مینا کاری در روستای گردشگری بیشه به ۲۵ نفر از زنان روستایی آموزش داده شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور  افزود: با توجه به حضور بالای گردشگران در این روستای گردشگری، این آموزش‌ها به زنان روستایی داده شده تا در کنار صنعت گردشگری منطقه، با صنایع دستی نیز بتوانند به جذب گردشگر بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در این دوره آموزشی تعداد ۱۵ نفر از زنان روستای بیشه در رشته مرواربافی و تعداد ۱۰ نفر در رشته میناکاری آموزش دیده‌اند.

او هدف از برگزاری این دوره آموزشی در روستای بیشه را ایجاد اشتغال برای زنان روستایی در حوزه صنایع‌دستی با توجه به ظرفیت‌های محلی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال های اخیر هنر میناکاری در استان لرستان به خوبی رواج یافته و از مزیت خوبی جهت ایجاد اشتغال در استان برخوردار است.

حسن پور گفت: با توجه به وجود مربیان محلی و همچنین رونق بازار این هنر در استان، دوره آموزش میناکاری در روستای بیشه برگزار شد.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی روستای بیشه، مروار از قابلیت خوبی برای کشت در این روستا برخوردار است که در صورت کشت علاوه بر تامین مواد اولیه برای مروار بافان روستا، کشاورزان از محل فروش ترکه مروار نیز می‌توانند از وضعیت اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: مروار نوعی ترکه از خانواده درخت بید است که در هنر مروار بافی از آن انواع سبد و دیگر محصولات بافته‌ می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha