میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود/ با همت جمعی موزه بزرگ اصفهان را تأسیس کنیم

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان در دیدار مدیرکل و مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه امیر کرم‌زاده مدیرکل و شورای مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان دیدار کردند.

در این نشست امام‌جمعه اصفهان ضمن خیرمقدم به مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با ایراد سخنانی بیان داشت: حضور شمارا به اصفهان خیرمقدم می‌گویم و بسیار خرسندم از اینکه در اولین روزهای کاری خود با همکارانتان به این مجموعه فرهنگی که متعلق به همه مردم است آمده‌اید تا بتوانیم با همفکری با یکدیگر میراث‌فرهنگی اصفهان را دوباره زنده کنیم.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: بسیار خرسندم که مدیر جوان و مسئولیت‌پذیر در حوزه میراث‌فرهنگی اصفهان مشغول به فعالیت شده و این اهتمام شما در خصوص برقراری ارتباط با اصحاب فرهنگ اصفهان نشان‌دهنده عزم جدی شما برای فعالیت است و این جای بسی خرسندی است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به اهمیت مقوله میراث‌فرهنگی تصریح کرد: بی‌تردید وظیفه همگی ما حفاظت از میراث‌فرهنگی است، زیرا میراث‌فرهنگی بخشی لاینفک از فرهنگ ما است و ما از طریق میراث‌فرهنگی می‌توانیم آنچه پدران ما ایجاد کردند را حفاظت و به سایر مردمان از سراسر جهان نشان دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: پیشنهاد دارم تا باخرد جمعی و همت شما مسئولان، موزه بزرگ اصفهان تأسیس شود و تمامی آثار پدرانمان در معرض نگاه همگان قرار گیرد، بنده خودم اهل زواره از دیار اردستان در شرق استان اصفهان هستم یعنی جایی که در قلب میراث‌فرهنگی فلات مرکزی است و مملو از میراث‌فرهنگی و هنر است، لذا با مقولات هنر و میراث‌فرهنگی آشنا هستم و اهمیت آن در قالب کسب روزی حلال برای مردم را در حوزه گردشگری کاملاً درک می‌کنم.

ایشان در بخش دیگری از سخانش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در کنار حفاظت از میراث‌فرهنگی، مردم هم بتوانند مطابق با نیازهای روز زندگی خوبی داشته باشند، لذا پیشنهاد می‌کنم با تلفیق مناسب میراث‌فرهنگی و هنرهای سنتی با علم روز، شرایط مناسبی را برای زندگی مردم خصوصاً مالکان خانه‌های تاریخی فراهم آورید.

آیت‌الله یوسف طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به صنایع‌دستی اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان قلب هنر ایران است از همگی شما عزیزان درخواست دارم، همان‌گونه که به هنر می‌پردازید، هنرمندان به‌ویژه هنرمند پیشکسوت را نیز مورد تفقد و دلجوئی قرار دهید. لذا این‌جانب از آمادگی لازم جهت همکاری با شما در راستای شرکت در هرگونه آیینی برای دلجوئی از هنرمندان حاضرم.

در ادامه این نشست امیر کرم زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز با ایراد سخنانی ضمن تشکر از فرصتی که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در اختیار همکاران این اداره‌کل قراردادند با ایراد سخنانی اظهار داشت: بی‌تردید توجه به زنده نگه‌داشتن میراث‌فرهنگی به‌ویژه میراث‌فرهنگی ایران دوران اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کرم زاده ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب همواره تأکید داشته‌اند این بناها فارغ از اینکه چه کسانی در آن‌ها زندگی کرده‌اند مرهون و حاصل دسترنج مردم مسلمان ایران است.

او افزود: اصفهان نگین گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور است، لذا با توجه به کمبود اعتبارات از آن مقام محترم تقاضامندم تا با جلب حمایت شرکت‌های بزرگ همچون ذوب‌آهن و همچنین مجامع خیرین استان در قالب جلب مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها را به سمت مرمت و حفاظت از آثار تاریخی هدایت کنند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha