گردشگری یکی از پایه‌های اصلی جهش تولید در داخل کشور است/ از سرمایه های ملی و طبیعی حراست می‌کنیم

فرماندار شمیرانات با اشاره به توسعه گردشگری به عنوان یکی از پایه‌های جهش تولید در داخل کشور، گفت: پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری در کشورمان منحصربفرد اما نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع است.

مجتبی ذاکریان، فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با میراث‌آریا با اشاره به اجرای طرح گردشگری ویژه در پارک ملی لار، گفت: هدف از اجرای این طرح اتخاذ تدابیری برای استفاده گردشگران از این دشت و رسیدگی به شرایط عشایر در فصل کوچ و دیگر موارد مرتبط به منظور حفظ محیط زیست، طبیعت و منابع ملی است.

او با بیان این که حضور بی قاعده و قانون گردشگران و طبیعت‌گردان در دشت لار، تهدیدی برای یکی از مهمترین منابع طبیعی ایران به حساب می آید، افزود: صیانت از پارک ملی لار ما را بر این داشت که برای کنترل بهره ‌وری با کمترین آسیب ممکن به دنبال چاره باشیم.

ذاکریان با اشاره به به تشکیل دبیرخانه دائمی دشت لار و بررسی تخصصی طرح‌ های بوم‌گردی و گردشگری در این منطقه، ادامه داد: در این دبیرخانه تلاش است تا درباره هر موضوع مرتبط با این سرمایه ملی و طبیعی از نظر کارشناسان حوزه‌ های مختلف و ارائه طرح و برنامه های تخصصی بهره ببریم.

فرماندار شمیرانات همچنین با بیان این که ظرفیت‌ها و پتانسیل های گردشگری منحصربفردی را دارا هستیم و یکی از اولویت ‌های مجموعه فرمانداری تمرکز بر این مهم بوده، اظهار کرد: توسعه گردشگری در زمینه های مختلف بیش از هرچیزی نیازمند تدوین نوعی برنامه جامع با اتکا بر شناسایی ظرفیت‌ ها، محدودیت ‌ها و آسیب‌هاست که در سند توسعه گردشگری سعی شده به تمامی انها توجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha