بوشهر پایتخت تاریخ مقاومت ایران است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: تاریخ خلیج فارس بیش از ۶هزار سال قدمت دارد و پایتخت مقاومت ایران است.

به گزارش میراث آریا، اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در جمع خبرنگاران رسانه‌های خارجی گفت: بوشهر پایتخت فرهنگ و تمدن و تاریخ مقاومت ایران است و خلیج فارس و استان بوشهر بیش از ۶هزار سال تاریخ دارد و از دوره عیلامیان است. تقریبا ۵۰درصد خلیج فارس و مرز خلیج فارس برای استان بوشهر است و با پنج کشور عربی حاشیه خلیج فارس هم مرز هستیم.

او افزود: تور دو روزه رسانه‌ای برای پوشش همایش ملی خلیج فارس برگزار کردیم و  آن‌ها امروز مکان رویدادهای مقاومت استان بوشهر را بازدید می‌کنند.

سجادی‌منش تصریح کرد: همایش ملی روز خلیج فارس بر روی عرشه شناور نظامی با حضور مقامات استانی و کشوری روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر بیان کرد: پیام ما برای مردم دلاور و متمدن ایران، اقتدار و مقاومت و برای کشورهای حاشیه خلیج فارس صلح و دوستی است. همچنین پیام ما برای جامعه استکبار و استعمار جهانی همچنان که تاریخ مقاومت استان بوشهر در ۵۰۰ سال گذشته نشان می‌دهد با اخراج استکبارگران و استعمارگران که بنا داشتند به خاک ایران تجاوز کنند، این است که ما از ساحل خلیج فارس پاسداری و پاسبانی می‌کنیم و از رسانه‌های خارجی دعوت می‌کنیم تا تمدن و تاریخ پر از مهر و دوستی ایرانیان را به شکل درست به مردم دنیا انتقال دهند.

بوشهر پایتخت تاریخ مقاومت ایران است

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha