توسعه خانه‌های صنایع‌دستی یک ضرورت است

نشست هم‌اندیشی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با جمعی از فعالان و تولیدکنندگان حوزه صنایع‌دستی جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، مریم جلالی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه فعالان صنایع دستی جزیره قشم که در مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، گفت: ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع دستی از موضوعاتی است که همواره مورد تأکید قرار دارد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در شرایط فعلی برای معرفی توانمندی‌ها، فرهنگ و میراث ملموس و ناملموس جزیره جهانی قشم باید برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان، خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود.

او افزود: تخصصی بودن رشته‌های صنایع دستی نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه‌ای است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی باشیم.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: در سایر کشورهای جهان ارزش تولید و عرضه محصولات صنایع دستی به عنوان یک محصول تخصصی مورد توجه قرار می‌گیرد و با ایجاد زمینه مناسب برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌توانیم در این مسیر گام برداریم.

جمعی از فعالان صنایع دستی حاضر در این نشست به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند و معاون صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور نیز در این جلسه جهت حمایت از بانوان فعال در حوزه صنایع دستی، رایزنی جهت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و حضور فعال در رویدادها و هفته‌های فرهنگی نکاتی را مطرح کرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha