مسائل محدوده تاریخی و بازار ملایر بررسی می‌شود

در دیدار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر با دادستان شهرستان ملایر بر حفظ میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری برای آینده این شهر تاکید شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محمد رحیمی، یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در دیدار رئیس اداره میراث‌فرهنگی ملایر گفت: حفظ میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری برای آینده این شهر حائز اهمیت است و معتقدم حفظ آثار تاریخی به سود شهرستان بوده و نیازمند فرهنگ سازی و وفاق بین دستگاه‌های اجرایی است.

 دادستان شهرستان ملایر گفت: به منظورحفظ میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری برای آینده ملایر، جلسه و بازدید مشترکی از محدوده تاریخی و بازار ملایر با حضور دستگاه‌های دخیل انجام و ضمن بازدید میدانی مسائل تشریح و تسهیل می‌شود.

او گفت: حفظ این آثار تاریخی به سود شهرستان بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی و وفاق بین دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم بتوانیم در یک کار گروهی شاهد حفظ و احیا این آثار تاریخی در شهرستان ملایر باشیم.

در این دیدار، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر  ضمن تشریح حوزه‌های  کاری اداره ملایر گفت: این اداره در سه حوزه کاری میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت دارد که در حوزه صنایع‌دستی بیش از ۱۲۰۰۰ نفر فعال هستند و بعد از کشاورزی بیشترین اشتغال شهرستان در زمینه صنایع‌دستی است.

ابراهیم جلیلی گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان ملایر دارای بیش از ۳۵۰ اثر فرهنگی تاریخی مانند دژ معبد نوشیجان، مجموعه دستکند شهر سامن، دژ گوراب، پری و انوج است که از آثار منحصر بفرد  به‌حساب می‌آیند.

جلیلی گفت: بافت تاریخی و آثار هسته مرکزی شهر، نشان‌دهنده سابقه فرهنگی، تاریخی و مدنیت هر شهر است که ملایر جز ۴ شهر استان همدان است که به خاطر سبقه تاریخی، دارای بافت تاریخی بوده و با تصویب محدوده تاریخی، ما با همکاری و هم افزایی همه دستگاههای دخیل در تلاش برای حفظ هویت فرهنگی و اصالت شهر هستیم.

 جلیلی بیان داشت: حفظ آثار تاریخی، جداره‌های با ارزش، ایجاد زنجیره آثار تاریخی، فرهنگی، دست ساز ، طبیعی و... باعث ماندگاری مسافر و کمک به رونق گردشگری شهرستان است که به همت فرماندار ویژه شهرستان در این حوزه یک وفاق وهمدلی خوبی برقرار است .

انتهای پیام/

کد خبر 1403021000539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha