استان فارس مهد و مادر صنایع‌دستی است

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: فارس، مهد و مادر صنایع‌دستی است و ازاین‌رو عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به کلان‌شهر شیراز اعطاء شده است و امیدوارم شیراز قیمومیت خود را در عرصه جهانی نیز حفظ کند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مریم جلالی روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه رونمایی از سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه شیراز و فارس برندی جهانی در عرصه صنایع‌دستی محسوب می‌شود، گفت:زمینه‌سازی این برند به دست هنرمندان این دیار رقم می‌خورد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اینکه فارس مرجعیت خود را در عرصه صنایع‌دستی کشور و جهان اثبات کند گفت: تولید کالاهای کاربردی، بسته‌بندی فاخر و قصه محوری صنایع‌دستی می‌تواند زمینه‌سازی این مرجعیت را فراهم کند.

او گفت: بر اساس شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی»، امیدواریم که دیار بزرگ فارس، نام‌آوران هنر ایرانی و هنرهای سنتی باشد.

جلالی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید با همراهی پیشکسوتان وارد عرصه تولیدات صنایع‌دستی شده‌اند، عنوان کرد: این پیوند نسلی کمک می‌کند تا هویت ما ماندگار بماند و بنده مدیون پاسداشت چنین هویتی هستم و امید است در عرصه جهانی هم موفق باشیم.

 امروز طی مراسمی که با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و تنی چند از مسئولان و مدیران استانی و هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد، سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس رونمایی شد.

غرفه صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با وسعت بیش از ۱۵۰ مترمربع در سالن ۲۵ نمایشگاه واقع‌شده که در این غرفه‌ها بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی توسط ۲۶ هنرمند و پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان معرفی و عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha