ضرورت تسریع روند مرمت مدرسه تاریخی فردوسی تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی در جریان بازدید خود از مدرسه فردوسی تبریز به‌مناسبت فرارسیدن روز معلم، بر ضرورت تسریع روند مرمت و ساماندهی مدرسه تاریخی فردوسی تبریز تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، مالک رحمتی روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن حضور در آیین زنگ سپاس معلم به‌مناسبت فرا رسیدن روز معلم طی سخنانی گفت: دبیرستان فردوسی تبریز از نظر تاریخی اهمیت بسزایی در حوزه آموزش و پروش تبریز داشته و لازم است تا برای حفظ این میراث ماندگار و تاریخی، روند مرکت و ساماندهی این مدرسه با سرعت بیشتری ادامه یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در روند مرمت این دبیرستان تا به امروز اقداماتی همچون استحکام‌بخشی پی و دیوارها، مرمت سقف چوبی طبقه همکف و اول، مرمت تأسیسات برقی و مکانیکی، کلاف‌کشی چوبی روی دیوارها و مرمت خرپای چوبی و شیروانی سقف انجام گرفته است.

او افزود: برای اتمام عملیات مرمتی، ساماندهی و حفاظتی این دبیرستان لازم است تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گرفته و نجات‌بخشی این بنای تاریخی در اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آموزش و پروش استان قرار گیرد.

رحتمی ضمن تکریم مجاهدت‌های آیت‌الله مطهری، معلم نمونه و انقلابی اسلام، طی سخنانی اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست و آموزش و پرورش از جایگاه بسیار والایی در پیشرفت و ترقی کشور و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردمی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha