استقبال از نمایشگاه نقشه‌های خلیج فارس در بندر ماهشهر

مدیر پایگاه منظر فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران بندر ماهشهر از استقبال گرم مردم و علاقه‌مندان به حوزه تاریخ از نمایشگاه نقشه‌های تاریخی خلیج فارس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سارا عبادی گفت: نمایشگاه نقشه‌های تاریخی خلیج همیشگی فارس برای نخستین بار است که در استان خوزستان برگزار می شود و از لحاظ اجرا و فرم پاسخگویی به پرسش های بازدیدکنندگان در نوع خود بی نظیر است و از تمامی کسانی که در اجرای هر چه بهتر این رویداد تاریخی‌فرهنگی کمک و یاریگر ما بودند، جای قدردانی دارد. 

مدیر پایگاه منظر فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران بندر ماهشهر افزود: در این نمایشگاه چهار روزه که امروز ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان می‌دهد، ۸۵ نقشه از قرون اولیه اسلامی و آغاز سفرنامه نویسی و دوران باستان تا آخرین نقشه‌هایی که از خلیج فارس تهیه شده است، به نمایش درآمده که با توجه به اهمیت موضوع و نقش تبین موضوع خلیج فارس، با استقبال گرم مردم و علاقه‌مندان به تاریخ مواجه شد. 

او ادامه داد: در تقسیم بندی نمایشگاه، چهار دوره مشخص از نقشه های دوران باستان، دوران رنسانس، دوران اسلامی و دوران مدرن خلیج فارس و اهمیت نام و جایگاه این جغرافیای تاریخی لحاظ شده است که قدیمی ترین نقشه موجود به ۱۵۰ سال  قبل از میلاد مسیح بر می گردد. نکته جالب توجه در برخی از نقشه و به عنوان نمونه در نقشه بطلمیوس است. 

عبادی ضمن قدردانی از تلاش‌های موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، کانون فرهنگی هنری دایا، پتروشیمی بندرامام و شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر تصریح کرد: این نمایشگاه با توجه به بارندگی‌های شدید در یکی دو روز گذشته در بندر ماهشهر همچنان با استقبال گرم مردم همراه است و تا ساعات پایانی امشب میزبان علاقه‌مندان و مردم خوزستان خواهد بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha