شوراها و دهیاران بازوی توانمند حفاظت از آثار تاریخی هستند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نقش بسزایی در حفظ میراث فرهنگی استان دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان مرکزی، محمد اتابکی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در همایش روز ملی شوراهای اسلامی در بخش سربند شهرستان شازند، ضمن قدردانی از همکاری و تعامل دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی، گفت: حفاظت از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان بدون یاری و همکاری شما عزیزان امکانپذیر نیست.   

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند بر ضرورت تعامل و همکاری شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها  در قالب انجمن‌های دوستدار میراث‌فرهنگی  تاکید کرد و افزود: بیش از ۱۳۱ اثر تاریخی ثبت ملی شده در شهرستان شازند وجود دارد که نگهداری و حفاظت از این آثار نیازمند کمک همه است.

او از عموم مردم خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات خود مبنی بر تخریب یا آسیب به آثار تاریخی را با سامانه تلفنی ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم و یا شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱ یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در میان بگذارند.

اتابکی به نقش اصلی دهیاری‌ها و شوراهای بخش و شهرستان نسبت به نگهداری و حفاظت از این آثار بجا مانده نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به گستردگی این شهرستان و همچنین ظرفیت ها و توانمندی‌های بخش شوراها و دهیاری ها، نگهداری از این مکان هابا همکاری آن ها محقق می شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند با بیان اینکه ظرفیت گردشگری یکی از فرصت‌های مناسب با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی و کسب درآمد در این شهرستان است، گفت: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب گردشگری در این شهرستان، امیدواریم برنامه‌ریزی مناسبی از سوی شوراهای شهر و روستا برای استفاده از این ظرفیت خوب انجام شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha