موزه خصوصی  هنرهای تجسمی در بابلسر افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از افتتاح موزه خصوصی هنرهای تجسمی در شهرستان بابلسر در هفته میراث‌فرهنگی، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی با اشاره به شعار روز جهانی موزه شورای بین‌المللی موزه‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی که «موزه‌ها، آموزش و پژوهش» است، گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در سراسر مازندران و تمامی موزه‌ها و اماکن فرهنگی استان، برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه هفته میراث‌فرهنگی به صورت رسمی از ۲۳ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد برگزار می‌شود، به برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نشست تخصصی با انجمن میراث‌فرهنگی و دست‌آوردهای پژوهش‌های باستانی گوهرتپه به ترتیب در پایگاه ملی غار اسپهبد خورشید، باغ جهانی عباس‌آباد و سایت موزه گوهرتپه اشاره کرد و گفت: در این نشست آخرین مباحث میراث فرهنگی با حضور اساتید، کارشناسان، فعالان و علاقمندان به این حوزه به بحث گذاشته می‌شود.

او با اشاره به رونمایی از بقایای باستان‌شناسی نخستین ساکنان مازندران از نتایج کاوش غار شویری رستم‌کلای بهشهر و ماکت تدفین عصر آهن در سایت موزه گوهرتپه در هفته میراث‌فرهنگی، افزود: ظروف سفالی لعاب‌دار دوره اسلامی انتقال یافته از موزه ملی ایران در موزه تاریخشهر بابل، به نمایش گذاشته درمی‌آید..

ایزدی از برگزاری جشنواره زندگی روستایی در دوهزار تنکابن خبر داد و برپایی کارگاه‌های آموزشی روش‌های میدانی باستان‌شناسی برای گروه‌های دانش‌آموزی در سایت موزه گوهرتپه، کارگاه آموزشی میراث جهانی در باعث جهانی عباس‌آباد و کارگاه آموزشی سیار پیدایش خط در موزه تحول تکنولوژی چالوس را از دیگر برنامه‌های استان در هفته میراث‌فرهنگی برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری نمایشگاه‌های عکس‌های قدیمی در شهر بابل درموزه تاریخ شهرستان بابل، سکه‌های شکل دوره هخامنشی در موزه تاریخ شهرستان آمل، آثار هنرمندان خودآموخته در موزه بانو مکرمه، پوشاک اقوام ایران زمین در موزه مردم‌شناسی تبریزی نوشهر، نمونه‌های اسکلت انسانی در موزه تاریخ طبیعی رامسر و تصاویر قدیمی از مجموعه‌های صفوی فرح‌آباد ساری را از دیگر برنامه‌های فرهنگی مازندران در هفته آتی موسوم به هفته میراث‌فرهنگی عنوان کرد.

او از افتتاح موزه خصوصی هنرهای تجسمی در شهرستان بابلسر و شاهنامه‌خوانی به روایت دو تار تبری در پایگاه ملی مجموعه تاریخی فرح‌آباد ساری در هفته میراث‌فرهنکی مازندران خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha