رویداد ACD به میزبانی یزد موجب اتحاد ملت‌ها می‌شود

کارشناس ترویج معاونت صنایع دستی گفت: تشکیل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به میزبانی یزد منجر به همبستگی و اتحاد بین ملت‌ها می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا، فاطمه جمشیدی زنجانی در مورد مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی اظهار کرد: هر کدام از اعضای این مجمع شامل کشورهای قاره آسیایی است که هرکدام دارای تمدنی کهن همراه با فرهنگ‌های غنی هستند و مجموعا این مجمع سبب همگرایی بیشتر بین کشورهای مذکور و تاثیر فزاینده آن بر روابط بین‌الملل خواهد شد.

او افزود: اگر بخواهیم رویداد «یزد پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیایی (ACD)» را از دیدگاه صنایع.دستی بررسی کنیم به این مهم خواهیم رسید که صنایع‌دستی در هر فرهنگی به عنوان شاخصه‌های بنیادین در زمینه احراز هویت و اعتبار معنوی و تاریخی آن ملت محسوب می‌شود و بخش تفکیک‌ناپذیری از بدنه فرهنگی هر ملتی به حساب می‌آید.

این کارشناس ترویج صنایع‌دستی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: رویداد مذکور فرصت مناسبی در جهت ارتقای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مغفول‌مانده صنایع‌دستی یزد به شمار می‌رود و با  قدمت دیرینه‌اش که نماد و هویت آن منطقه را به رخ می‌کشد، نقطه تبلورِ فرهنگِ یزد محسوب می‌شود و صنایعی همچون ترمه‌بافی، زری‌بافی، زیلوبافی، سفال، کاشی.کاری و.... که کوچه پس کوچه‌های یزد، محلِ عرضه نمایشِ این ذوق و هنر بوده و برگرفته از ذهن هنرمند و خلاق زنان و مردان یزدی است، در بردارد.

جمشیدی زنجانی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به میزبانی یزد در سال 2024 دارای رویکرد فرهنگی‌گردشگری است که همبستگی و اتحاد بین ملت‌ها را نه تنها در زمینه گردشگری، بلکه در زمینه‌های صنایع‌دستی و فرهنگی نیز به دنبال خواهد داشت که به خوبی همدیگر را پوشش می‌دهند، چرا که صنایع‌دستی و گردشگری مکمل هم و به منزله دو بالی هستند در جهت پیشبرد و توسعه اقتصادی آن منطقه که این امر خود به غنای این رویداد مهم می‌افزاید.

گفتنی است مجمع کشورهای عضو ACD شامل ۳۵ کشور آسیایی است که در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری فعال هستند و یزد در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت این مجمع انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021901020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha