پرندگان مهاجر جاذبه گردشگری زنجان است 

معاون گردشگری استان زنجان گفت: ورود گروه‌های پرندگان مهاجری در روزهای اخیر به هشت سایت استان زنجان، جذابیت خاصی به سدها، مناطق حفاظت شده و رودخانه‌های استان بخشیده و مناظر چشم نوازی فراوانی را برای طبیعت گردان و ساکنان این استان ایجاد کرده است.  

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان گفت: پرنده نگری در گردشگری حیات وحش از جمله فعالیت‌های در حال رشد است که علاقمندان خاص خود را دارد، ورود گروه پرندگان مهاجری در روزهای اخیر به هشت سایت استان زنجان، جذابیت خاصی به سدها، مناطق حفاظت شده و رودخانه‌های استان بخشیده و مناظر چشم نواز فراوانی را برای طبیعت گردان و ساکنان این استان ایجاد کرده است.  

معاون گردشگری استان زنجان افزود: بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان زنجان، ۸ سایت مهم استان شامل سد تهم، سد قره تپه در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و سد فیله خاصه در منطقه حفاظت شده فیله خاصه زنجان و سد قاهران (کهران) در شهرستان زنجان، سد گلابر در شهرستان ایجرود، سد خندقلو در شهرستان ماهنشان و رودخانه قزل اوزن در شهرستان‌های ماهنشان و طارم میزبان پرندگان مهاجری هستند که با شروع فصل سرد وارد سایت‌های آبی استان زنجان می‌شوند.

او گفت: این پرندگان با توجه به زیبایی و تنوع، می‌توانند عاملی برای جذب گردشگر طبیعی و همچنین پرنده‌شناسان داخلی و خارجی باشند. امروزه پرنده‌نگری پرطرفدارترین شاخه گردشگری مبتنی بر طبیعت در جهان است و جزء گردشگری طبیعی و تفریح سالم است که علاوه بر جذب گردشگر و جلب توجه اقشار مختلف جامعه در حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی پرندگان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.  

آبیان عنوان کرد: آشنایی هرچه بیشتر مردم با پرندگان می‌تواند در کاهش صید و شکار پرندگان بسیار موثر باشد و فرهنگ حمایت از پرندگان در جامعه به عنوان بخش از زندگی ما را افزایش دهد و به عبارتی با توسعه گردشگری حیات وحش از نوع پرنده نگری می‌توان به افزایش احترام به طبیعت در جامعه امیدوار بود.

 معاون گردشگری استان زنجان گفت: اگر امنیت و آرامش در مناطق آبی استان برقرار باشد در این صورت مدت ماندگاری پرندگان مهاجر نیز بیشتر می‌شود و این در چرخه طبیعت و حفظ اکوسیستم منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha