همگان برای نجات آثار تاریخی و رونق صنایع‌دستی اصفهان همت کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار با مسئولان شهرداری اصفهان بر لزوم عزم همگان برای نجات آثار تاریخی و رونق صنایع‌دستی اصفهان تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، سعید ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و مرتضی نصوحی مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و هیئت همراه امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت با امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان نگین ایران‌ زمین در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور شاخص است.

امیر کرم زاده افزود: امروز حال میراث فرهنگی ما به دلیل فرونشست بسیار آشفته است، لذت نجات آثار تاریخی اصفهان نیازمند عزم همگانی است، بر همین اساس نیازمند توجه ویژه در حفظ آثار هستیم چرا که میراث فرهنگی باعث توسعه گردشگری و رونق صنایع‌دستی و ارتزاق بیش از ۲۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در پهنه استان است.

او تصریح کرد: نیازمند برنامه منسجم در راستای توسعه صنایع‌دستی با کمک تمامی نهادهای دولتی و خصوصی هستیم تا بتوانیم با ایجاد تعامل بیشتر پایانه صادرات صنایع‌دستی را ایجاد کنیم تا اصفهان به‌عنوان قطب صادرات صنایع‌دستی شناخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص برگزاری هفته صنایع‌دستی تأکید کرد: هنرمند باید تکریم و درک شود چرا که این هنر و ذوق هنرمند است که در آثار ما جلوه‌گری کرده و باعث فرهنگ‌سازی و جریان سازی در صنایع‌دستی می‌شود در همین راستا امسال در هفته صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای به تکریم هنرمندان صنایع‌دستی خواهیم داشت، همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده نزدیک موزه آثار فاخر اساتید معاصر ایجاد شده تا گامی ماندگار در راستای بازاریابی صنایع‌دستی برداریم که در این امر شهرداری اصفهان می‌تواند کمک‌کننده در این زمینه باشد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha