افزایش ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی شهرستان نائین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از افزایش ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی شهرستان نائین در محور تاریخی گردشگری شرق استان اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، عصر روز گذشته ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و جمعی از مدیران ارشد استان و شهرستان مجموعه اقامتی و گردشگری کاروانسرای تاریخی بلا باد شهرستان نائین پس از اتمام عملیات مرمت افتتاح شد.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهرستان تاریخی نائین با بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی شده شناسایی‌شده و بیش از ۱۰۵ اثر ثبتی یکی از مهم‌ترین مراکز تمدنی استان اصفهان در محور شرق این استان به شمار می‌رود.

او افزود: امروز و با حضور استاندار شاهد نجات بخشی دو کاروانسرای ارزشمند شهرستان از مجموعه ۷ کاروانسرای تاریخی بودیم که این خود گامی ارزشمند و تداوم حیات مشترک میدان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان نائین به شمار می‌رود.

کرم زاده تصریح کرد: تا بیش از این ظرفیت اقامتی در شهرستان نائین در قالب ۴۰ مجموعه گردشگری ۹۰۵ تخت بود که امروز شاهدیم با بهره‌برداری از این دو کاروانسرای تاریخی ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامت نائین افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: همواره خود را موظف به حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری می‌دانیم، لذا از مقامات محترم عالی استان به‌ویژه  استاندار تقاضا داریم به یاری میراث فرهنگی شناخته تا از این طریق بتوانیم ۵ تا ۱۰ درصد بودجه‌های عمرانی شهرستان‌ها را به امر مرمت بناهای تاریخی شهرستان‌ها اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022701577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha