ارتقای شهرکرد «شهر ملی نمد» به «شهر جهانی نمد» مهم‌ترین مطالبه شهروندان است

شهردار شهرکرد گفت: ارتقای شهرکرد «شهر ملی نمد» به «شهر جهانی نمد» مهم‌ترین خواسته و مطالبه شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش میراث‌آریا، محمدحسین واحدیان شامگاه پنجشنبه در همایش پاسداشت هویت و فرهنگ مردمان شهرکرد، دیار مهربانی با حضور مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: توجه به میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس و هویت تاریخی و فرهنگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

او انتقال ظرفیت و فرهنگ مردمان شهرکرد به نسل آینده را ضروری دانست و افزود: از تمامی کسانی که برای پویایی و زنده نگه‌داشتن شهرکرد توجه داشته‌اند باید قدردانی شود.

واحدیان تصریح کرد: بهره‌مندی از توان و مشارکت شهروندان شهرکرد برای ارتقای توسعه همه‌جانبه و پویای مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

او یادآور شد: شهرکرد پتانسیل‌ها و هویت‌های فراوانی دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند در ارتقای همه‌جانبه این شهر کمک کند.

واحدیان اضافه کرد: مسیر فرهنگ و هنر شهرکرد به‌طول چهار کیلومتر در دستور کار قرار دارد و تسریع در روند اجرای این محور به همکاری مسئولان ملی نیاز دارد.

استاد دانشکده هنر فارسان وابسته به دانشگاه شهرکرد نیز گفت: مردم چهارمحال و بختیاری در هنرصنعت نمدمالی جزو پیشگامان این عرصه در سطح ملی هستند.

فرانک کبیری دهکردی تأکید کرد: نمدمالالی در شهرکرد تا آنجا اهمیت و رونق داشته که محله‌ای به‌نام «نمدنالان» در این شهر ایجاد و این محله به‌تازگی احیا شده است.

فرماندار شهرکرد نیز گفت: شهرکرد ویترین و نماد چهارمحال و بختیاری و آبروی استان است.

بهادر عبدالغنی تصریح کرد: حمایت از تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد به‌ویژه در رشته نمدمالی به‌طور خاص مورد توجه مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرد.

او افزود: رفع مشکلات املاک حاشیه بناهای تاریخی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری از مهم‌ترین نیازها و اولویت‌های شهرستان شهرکرد یه‌شمار می‌رود که به اعتبارات ملی نیاز دارد.

در این آئین از خانواده شهیدان رئیسی دهکردی، جانباز سرافراز حبیب‌الله کیانی دهکردی، خانواده مرحوم سید کریم نیکزاد امیرحسینی دهکردی، غلامحسین آذری دهکردی، سمیرا شبانی دهکردی، نگهدار خواجه‌علی چالشتری،

بهنام یخچالی دهکردی و گلسا شمسی‌پور دهکردی به‌عنوان تعدادی از مفاخر شهرکرد در عرصه‌های مختلف قدردانی شد.

۳۱ اردی‌بهشت‌ماه به‌عنوان «روز شهرکرد» نام‌گذاری شده است و شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022801622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha