آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی گلستان برای سیلاب احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: اکنون مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به دنبال اخطار هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیل، از آمادگی کامل برای مقابله برخوردار هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا، نعمت‌الله حاجی‌زاده گفت: به دنبال اعلام هشدار نارنجی از سوی هواشناسی استان، این اداره کل بلافاصله ضمن برگزاری نشست اضطراری را با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اطلاع‌رسانی لازم را ارائه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: اکنون آمادگی لازم توسط دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران برای مقابله با احتمال بارش شدید باران و بروز سیل در استان با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری برای سومین بار، هشدار نارنجی هواشناسی را تجربه می‌کند، وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: در پی اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای استان، تاکید شده که مرخصی و ماموریت کارکنان و مسوولان دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با دستور استاندار، لغو و در آماده‌باش برای ارائه خدمت در صورت بروز سیلاب احتمالی در منطقه هستند.

حاجی‌زاده بیان کرد: در گلستان یک نظام حکمرانی بسیار قوی به دستور استاندار گلستان در حوزه مقابله با حوادث طبیعی و پیش‌بینی‌نشده از جمله بروز سیلاب از سطح دهیاران و بخشداران وجود دارد و همه در میدان و آمادگی کامل در شرایط اضطرار را دارند.

او با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی گلستان بیشتر بارش باران و رگباری پیش‌بینی‌شده در نواحی جنوبی استان بوده، گفت: برای مقابله با احتمال سیلاب در منطقه، آمادگی کامل میان دستگاه‌های اجرایی استان برقرارشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در خصوص بارش‌های باران طی چند روز اخیر در استان افزود: خوشبختانه بارش‌های باران انجام‌شده در استان، خسارت آنچنانی در پی نداشته و امیدواریم که کشاورزان منطقه از مواهب آن برای تولید محصولات کشاورزی به‌خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha